סרטוני וידאו
- ornasr
- 6 במרץ
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 15 באפר׳
אנו מזמינים אותך לשתף, בתגובה לפוסט זה, באילו 4 סרטונים אתה מתכנן להשתמש במהלך שלב 1, ומה אתה מקווה להשיג באמצעות השימוש בהם.
אנא צפה בסרטון זה ושתף בתגובה לפוסט זה, את הסיבות שלך בעד ונגד הצגתו במהלך שלב1 בעת בחינת קו המנחה של סבלנות.https://learning.tergar.org/course_library/mingyur-rinpoches-monthly-teachings/mt-june-2021-find-your-inner-strength/?utm_source=Tergar+Meditation+Community%20andutm_campaign=92f4365ab5-Monthly-Teaching-june-2021andutm_medium=emailandutm_term=0_f80b35b3a8-92f4365ab5-227087773andmc_cid=92f4365ed=92f4365andf4365andmcdf4365ab
באילו 4 סרטונים אני מתכננת להשתמש במהלך שלב 1, ומה אני מקווה להשיג באמצעות השימוש בהם:
יש מלאאאאא !! סרטונים יפים: לא יכולתי להתאפק, אז בחרתי את אלה שהכי התחברתי אליהם – והם יותר מ-4 😊
1. סיפור על 2 זאבים – כיצד מיינדפולנס מעצים אותנו: (בעברית)
https://youtu.be/LWzJS1A6EPc?si=w78KBLFURWLy05sr
סרטון בן 2 דקות המעביר בקצרה איך להתייחס לכל הדברים שאנו חושבים ומרגישים וכיצד הבחירה שלנו במה להתמקד, ולמה להקדיש זמן וקשב משפיעה עלינו – הן על ההוויה והן על הדרך בה אנו פועלים – שניזונה מההוויה שלנו.
לכן, סרטון זה מתאים לשימוש כשמדברים על תמה ראשונה ושניה: איך אנחנו חושבים ופועלים. אפשר גם להראותו כשאנו מציגים את כלי המיינדפולנס, כחלק מ-7 הכלים.
2. מדוע מיינדפולנס הוא סוג של כוח על…
כשאנחנו מכוונים לדיאלוג, לשיתוף של הקהל שלנו בשלב 1, ההרצאה מפספסת את המטרה בדיוק בשל היותה ה ר צ א ה. לכן יש להתאים אותה לקהל יעד ספציפי ובשלב נכון.
כך גם עם הסרטונים האחרים.
הסרטון עם הסבתא, מעבר להיותו מפתיע ומשעשע, משאיר בי טעם מר משום שמציג זקנה מרירה וחשדנית ולא נעימה. לכן לטעמי מחמיץ בכל מובן.
בעיניי הסרטון עם הילד והכלב מביא כמעט את כל נושאי החכמה, גם כי הוא בלי מלל רב אלא ממש מכניס אותנו לתוך הסיפור, כך שאנו כבר בשיח בתוך עצמנו.
לכן עדיפים בעיניי סרטונים על פני מלל.
הסרטונים שהייתי משתמשת בשלב 1 - (בחרתי כרגע להציג רק כמה ויש עוד הרבה טובים....)
המסר האחרון של סטיב ג'ובס על חשיבות החיים, מערכות היחסים שלנו, האהבה, רגעי האושר הקטנים. את כל אלו לא ניתן לקנות בכס ובדברים חומריים - סרטון נפלא על משמעות.
משל המלך והמפלצת - מתאים לילדים ולמבוגרים. רלוונטי לתמה של איך אנחנו חושבים וחושבות וכיצד המחשבה שלנו יכולה לייצר רגשות שליליים שרק הולכים ומתעצמים בתוכנו וכיצד אפשר להיות בחמלה פנימית. יכול להתחבר גם לתמה השלישית האופן בו אנו מתייחסים לזולת.
אלו החיים שלנו - לראות את הסוף - סרטון מצוין להראות את תבניות המחשבה שלנו והדרך בה אנו רואות את המציאות. קשור לתמה הראשונה.
כיצד מיינדפולנס מעצימה אותנו - סיפור מקסים שמסביר מאד יפה את היתרון…
הסרטון של מינגיור רינפוצ'ה.
הייתי מציגה אותו בתכנית שלב 1 רק אם הקבוצה מכירה ומחוברת לעולם הבודהיסטי. אם לא, יכולה להיווצר התנגדות - מדובר בנזיר בודהיסטי וזה יכול, בקרב אנשים, לייצר אוירה של "רוחניקיות". חשוב להנגיש את החומר לקהל לו אנו מעבירים את התכנית.
ככל שהקבוצה מגיעה מהעולמות האלה, הסרטון הוא מצוין. מינגיור מסביר באופן פשוט, ברור, קצר ועם חוש הומור את חשיבותן של היכולת לפתח סבלנות והיכולת לשחרר דחפים במטרה להפחית דאגות וסבל, לצמוח ולחזק את החוסר והכוח הפינימי שלנו בהתמודדות עם אתגרים ומכשולים.
בשלב 1 אני חושבת להשתמש בסרטונים שצפיתי בהם כמשתתפת היות ועבורי הם ״עשו את העבודה״
כמו כן מצאתי במהלך החיפושים שלי בקורס עוד כמה סרטונים שחשבתי שיכולים להתאים היות והם קצרים ואין בהם הרבה מלל והם מעבירים את המסר באופן ברור ומוחשי:
https://youtu.be/IGMW6YWjMxw?si=JESuUQuZINOd-iHG
I will be a hummingbird - Wangari Maathai (English)
על אומץ בתימה הרביעית
https://youtu.be/dEqdZ1zlReg?si=cGD_Mgf6tshLOpbb
על משמעות סטיב ג׳ובס
לדעתי הסרטון בקישור המצורף איננו מתאים לשלב 1 היות והוא מועבר על ידי מלל בלבד,די אורך ומדובר באנגלית לא לגמרי שוטפת וברור.הנזיר בסרטון מדבר על דקויות שמתאימות לשלבים אחרים אבל לא להסבר ההתחלתי של הקווים בשלב 1.