הרהור מעמיק
- ornasr
- 16 במרץ
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 15 באפר׳
קראו את התסריט לדוגמה של הרהור מעמיק בעמוד 59 במדריך ההכשרה.
אנו מזמינים אותך לשתף, בתגובה לפוסט זה, בכל שאלה שיש לך בנוגע להרהור מעמיק.
אנו מזמינים אותך למצוא 2 אנשים איתם תוכל להתאמן בהנחיית הרהור מעמיק, באופן אישי או מקוון (למשל 2 חברים שלך, או משפחה או משתתפי הכשרה אחרים או מנחים מוסמכים של התוכנית). לאחר מכן, אנא מלאו 'גליון עבודה של חשיבה עצמית על הנחיה' ושתפו בתגובה לפוסט זה, את 3 הנקודות שלקחתם מהחוויה שלכם בהנחיית הרהור מעמיק.
השאלות והנקודות שלקחתי מהכנת והנחיית הרהור מעמיק:
ה"עבודה" של ההרהור המעמיק נעשית ומשפיעה על עצמי, תוך כדי ההכנה וההנחיה.
האם ומתי עליי לפנות אל המשתתפים בזמן ההנחיה בגוף ראשון או שני?
חשוב לחבר אל החוויה גם את התודעה וגם את הגוף (לשים לב לנשימה ולתחושות הגוף).
ההנחיה בעברית מאוד מאתגרת מבחינת מגדר. איך לפנות אל המשתתפים? - בלשון נקבה / זכר / שניהם?
ההרהור הולך ומעמיק כשמחברים את המשתתפים לארוע / חוויה שחוו.
התנסיתי בהנחיה בטלפון, וזהו כלי ידידותי עבורי מזה שנים (קו טלפון להורים לחיילים בלבנון, ועוד) האוזן שלי רגישה (גם עם עזרי שמיעה) לטונים, לצלילים, להתנשמויות, שלפעמים שפת גוף דווקא ממסכת.
כמונחית נכנסתי לריכוז משמעותי כך שמיד התחברתי.
הקלף שבחרתי -שאיפות, שיש לי איתו עניין שלא בדקתי לעומק.
בהמשך עלתה בי תובנה של צורך להרגיש משמעותית,
וממנה גם עלתה תובנת-פיתרון:
שהכל בידיים שלי.
בנקודה זו ראוי לציין שנחוצה היכרות עם הכלי לאנשים שהוא זר להם.
כמנחה, לא שאלתי איך הרגישה המונחה, וכנראה שפיספסתי.
וזו נקודה שלא ברור לי אם יש לבדוק לאחר ההנחיה איך ההרגשה.
*תהיה:
חשוב שמשך ההפסקות בתוך ההנחיה יותאם לקהל. לילדים אולי 5 שניות זה פרק זמן ממושך מדי וייתכן שלאחרים נחוצות הפסקות מרווחות יותר.
וכאן המקום לשאול…
שלוש הנקודות שלקחתי מהחוויה שלי בהנחיית הרהור מעמיק הן:
1. ההנחיה נעשתה באמצעות הטלפון כך שלא ראיתי את המונחת, עובדה שבדיעבד הבנתי שהקשתה עלי להנחות. כיון שלא יכולתי לראות את המונחת לא יכולתי לתזמן את ההנחיה בהתאם לפעולותיה של המונחת אלא רק לשער, למשל כאשר התבקשה לקחת שאיפה ואח"כ לנשוף, לא ראיתי זאת ובקושי יכולתי לשמוע, אש שערתי. אומנם נתתי זמן לכל הנחייה אך העובדה שלא ראיתי אותה הקשתה עלי להרגיש מסוכרנת ומתוזמנת יחד איתה, לקצב שלה.
2. בנוגע לתרגום הטקסט מאנגלית, התרגום לא משביע רצון בעיני ואשמח למצוא מילים שירגישו לי מדויקות יותר ומחברות יותר.
3. החוויה האישית שלי לאחר שהנחתי את ההרהור המעמיק הייתה של אכזבה, לא הרגשתי שההנחיה הייתה טובה. להפתעתי הרבה הפידבק שקיבלתי מהמונחת היה ההפך…
א. שאלות והערות להרהור המעמיק בעמוד 59:
· חסרה לי מסגרת זמנים ברורה
· תמיד קשה לי עם ההנחייה להיזכר במשהו. פעמים רבות אני לא מוצא או שאין מספיק זמן.
· יש הרבה הזמנה לשים לב לתחושות הגוף אבל אולי כדאי להציע יותר חיבור אליו קודם ויותר שיח תיאורטי מקדים על ההקשבה לאותות הללו, על מה זה אומר בכלל. לדעתי זה לא טריוויאלי בכלל, מעין אמנות שרבים מאיתנו שכחו.
· אני אוהב את ההצעה לנסח תיאור של הקו ואת ההצעה להניח לו ולשחרר אותו.
· חסרה לי ההכנה למדיטציה וגם אמירה על צורת הישיבה והנוחות.
ב. מה לקחתי מההנחיה:
· החוויה הראשונה, שעליה אני שמח מאד, היא שזה מהנה עבורי ויוצא ממנה בצורה שמרגישה לי טבעית.
· חוויה נוספת…
תירגלתי הנחיית הרהור מעמיק עם בן זוגי.הוא שלף בסמוי את אחד הקלפים והמעלה שיצאה היתה עקרונות.דיברנו מעט על המעלה הזו וקראנו את הניסוח שרשום על הקלף ואז נכנסנו לתרגול.במהלך ההנחייה שיניתי מעט את הניסוחים כך שהרצף ירגיש לי יותר טבעי.התרגול היה משמעותי עבורו והוביל אח״כ לשיח זוגי די נוקב...בסה״כ אני חושבת שהרווחתי את התרגול ואת השיח איתו ברמה הזוגית על ניואנסים שלא תמיד יוצא לשוחח עליהם,הוא הרויח גם התבוננות מעמיקה על חייו בצומת הנוכחית בה הוא מצוי דרך המשקפיים של המעלה הזו וכן הבין יותר לעומק במה אני עסוקה החודשים האחרונים ומה זנ 16 המעלות