הרהור מעמיק - לימוד
- admin dreamers
- 1 בנוב׳ 2025
- זמן קריאה 1 דקות
קראו את עמוד 19 במדריך ההכשרה, שעוסק בהרהור מעמיק ואז קראו גם את הדוגמה להרהור מעמיק בעמוד 59 במדריך
אנו מזמינים.ות אותך לשתף 2 שאלות שמשתתפי.ות סדנת שלב 1 עשויים.ות לשאול אותך בנוגע להרהור מעמיק ומה היית עונה להןם

הי כולם\ן, יש הרבה דמיון והקבלות בין השאלות שהעליתם אז אני יכול להציע את הדגשים הכללים הבאים שאני חושב שהם רלוונטיים לכולן ושכדאי לקחת בחשבון: 1) אם אנחנו רוצים שהמשתתפים יתחברו להנחיה – כדאי לנסות להנחות הרהור שלא נשמע כמו "הוראות הפעלה" אלא הזמנה כנה ואותנטית להתחבר לעצמנו ולאירועים והאנשים בחיים שלנו. ככה שזה נהיה ברור שהרהור מעמיק הוא מעין רפלקציה על מה שהולך איתי בחיים האלה – אז איך אפשר שלא להתחבר למה שהוא ממילא תמיד היה חלק בלתי נפרד ממני? 2) השאיפה בכלי הזה היא לנסות להתחבר מחדש לחוויה האישית של המעלות ושל אירועי עבר שקשורים בה – אבל מאידך, לא חייבים תמיד להרגיש ולהתרגש מהכל, אפשר גם לעבוד עם המעלות במחשבה – כי אחרי הכל שם הכל מתחיל וההתנסות הזאת…
אני מנסה להרהר במשהו ועולה לי ביקורת עצמית. על הערך (שאולי חושב שהוא ערך שלילי) או על עצמי ויכולתי להתחבר לערך?
מה אם אני מצליח להרהר בערך ומרגיש ש"עושה עבודה" אבל, בזמן אמת, אני מוצא עצמי מגיב ההיפך מהערך וחש תסכול ותקיעות במקום? - ביקורת היא לעיתים הפנמה של קולות חיצוניים, כשאנו מתחברים לתחושות הגוף וכאן ועכשיו, אנחנו מעלים את הסיכוי שקולות חיצוניים שאימצנו יחלשו ואולי יהיה מקום להרהורים ומחשבות חדשות - שינוי והתפתחות הם תהליכים, וככאלה הם לא נמדדים באירוע ספיציפי אלא לאורך זמן וביחס לנקודת המוצא. ככל שנתמיד ונהרהר, אחרי שנצליח לעבוד "על יבש" יעלה הסיכוי שגם תגובות בזמן אמת יתמתנו.
הרהור מעמיק - לימוד
2 שאלות שמשתתפי סדנת שלב 1 עשויים לשאול בנוגע ל" הרהור מעמיק" .
1. אני לא מצליח להתרכז בהנחיה, כל הזמן מחשבות באות לי לראש.
2. כיצד ההרהור המעמיק עשוי לעזור לי במשהו?
תשובות:
1. זה מאד טבעי שמחשבות ותחושות ילוו את התהליך.
אנו לא מנסים להיאבק בהם או להעלים אותן.
- אנו יכולים לשים לב לעובדה שהן הגיעו, לזהות אותן ואף לתת להן שם או כותרת. הנה הגיעה מחשבה על תכנון משימות בעבודה.
- לקבל אותן, ללא שיפוט
- לשחרר את המחשבה, כמו ענן חולף בשמים,
- ולהחזיר במקביל את תשומת הלב לרגע הנוכחי, למשל לנשימה- לתחושת האוויר הנכנס והיוצא.
2. תהליך של הרהור מעמיק מאפשר
- תהליך חוויתי של התבוננות פנימית…
1.במה הרהור מעמיק שונה ממינדפולנס?
בזמן התרגול במקום לקבל רגוע נכנסתי לתסכול וחוסר שלווה איך זה קורה?
כיצד לייצר חיבור בין הגוף, הלב והתודעה כך שניתן יהיה להוביל להבנה עמוקה יותר של ערך או הנחיה מסוימת?
מדוע חשוב להתמקד בתחושות ובחוכמה שעולה מהחוויה עצמה, ולא רק בסיפור או באירוע שקרה?