top of page

מתודולוגיה ופדגוגיה

  • תמונת הסופר/ת: ornasr
    ornasr
  • 12 במרץ
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 15 באפר׳

השתמשו בקישור הזה https://drive.google.com/file/d/1VksLYRnvMWeAfdzZ7ePwHxMHLEcVL8Hr/view?usp=drive_link, כדי להאזין להקלטה של קוני מילר מדברת על מתודולוגיה ופדגוגיה של החינוך הואניברסלי. מהן שלושת הנקודות העיקריות ? אנו מזמינים אותך לשתף אותם בתגובה לפוסט זה.


בנוסף, קראו את סעיף המתודולוגיה של החינוך האוניברסלי בעמודים 28-33 במדריך ההכשרה ואת הסעיף על תשאול יעיל בעמודים 33-37. אנא שת, בתגובה לפוסט זה, את 3 הנקודות שלך לגבי מתודולוגיית החינוך הואניברסלי ואת 3 ההנחות שלך לגבי תשאול יעיל.


26 תגובות


אורית קלר
09 באוק׳

שלוש נקודות חשובות ומרכזיות לגבי מתודולגיית החינוך האוניברסלי - 1. נגישות וכוללנות מראש - תכנון ההוראה שתתאים מראש לכל הלומדים. המשמעות שימוש בכל מה שאפשר כדי לאפשר לכל תלמיד להשתתף ולהצליח ללא קשר ליכולת רקע תרבותי או סגנון למידה. 2. גמישות בדרכי למידה והבעה - הכרה בכך שאין לומד טיפוסי לכן יש להציע מסלולים מגוונים ללמידה. 3. למידה אנושית שיוויונית ומשמעותית החינוך האוניברסלי מדגיש יחס של הכלה אמפתיה וחיבור אישי. המטרה אינה ידע אלא פיתוח בני אדם לומדים מודעים ובעלי תחושת שייכות בתוך קהילה לומדת שמכבדת את ההבדלים.

תשאול יעיל - הינו דרך ההוראה המרכזי המאפשר את השגת מטרות החינוך האוניברסלי 1. שאלות פתוחות ומזמינות חשיבה - מאפשרות לכולם להשתתף בהתאם לרמה ולנקודת המבט האישית. 2. השאלות עוזרות לתמידים לחשוב…


לייק

דבי אקסלרד מלר
23 ביוני

שלוש הנקודות העיקריות שעולות מההקלטה של קוני מילר מדברת על מתודולוגיה ופדגוגיה של החינוך הואניברסלי:

 

1.      תהליך הלמידה וההוראה בבודהיזם הוא פעולה של למידה מונחית. - כשם

שאמר זאת Lama Yeshe : "בבודהיזם יש סידור יוצא דופן – של חינוך אוניברסלי מרגע הלידה ועד המוות.

 

2.      למעשה יש 3 רמות של למידה: הקשבה – קבלת מידע חדש ---> התבוננות

– דרך חשיבה ביקורתית: העלאת ספקות, בחינה והבנה עמוקה יותר של המידע שהתקבל. לאתגר את המחשבה וללמוד איך ללמוד ואיך להתווכח. -----> מדיטציה – לשלב, לספוג ובהדרגה להפוך את המידע הנלמד לחלק מאיתנו. לגלם את ההבנה שלנו ע"י טרנספורמציה (לידה מחדש) והשתנות בתוכנו.

 

3.      השיטה המובנית של 3 השלבים שלעיל אינה מתייחסת רק ל-3 השלבים

שהתלמיד מממש, אלא יש…

לייק

גילה כהן
31 במאי

3 נקודות עיקריות בהרצאה של קוני- מתודולוגיה ופדגוגיה

 

 

יצירת אקלים לומד בקבוצה.   המדריך מהווה מאפשר-  ללמידה של כולם

עקרונות של טוב לב, כבוד, אוירה טובה בקבוצה, התלמיד צריך להרגיש בטוח ומוערך.

 

התמקדות בתלמיד ולא בחומר.  התייחסות הוליסטית לתלמיד וצרכיו.

דרך הלימוד צריכה לקחת בחשבון השונות בין דרכי הלמידה, לאפשר מגוון ולאפשר התהוות גומלין בין התלמיד, הקבוצה והחומר.

 

ראיית הלמידה כתהליך המערב: הקשבה, רפלקציה, מדיטציה. דרך ההתבוננות ביקורתית וכוללת לישה של הספקות, ההבנות, הפרספקטיבות השונות. כך מתרחשת למידה משמעותית, שמובילה להבנה עמוקה וטרנספורמציה.

 

לייק

דליה לין
20 במאי

כאשת חינוך היה לי מדהים להקשיב להרצאה של קוני על משמעות הפדגוגיה וההסתכלות מחדש על תפקיד המורה.

כמה נקודות שאקח מההרצאה -

  1. החשיבה על תהליך הלמידה כהנחיה ועל המורה כמנחה שתפקידו להבין לעומק ובאופן פרסונלי את דרך הלמידה של כל תלמיד/ה ולהנגיש להם את התכנית באופן מותאם. לראות את תהליך הלמידה מנקודת מבטו של התלמיד.

  2. החלוקה של הלמידה לשלוש פעולות חשובות שיאפשרו הבנה והעמקה טובה יותר (מתוך דבריו של הלאמה על למידה בדרך הדארמה) - הקשבה, הרהור ומדיטציה. שלוש פעולות שמאפשרות הפנמה וחיבור טובים יותר למידע וחומר הלימוד.

  3. תודעת ה"לא יודע" שהמורה צריך להגיע לשיעור, בענווה ופתיחות מלאה להיכרות עם התלמידים וצורכיהם מחד וחומר הלימוד ותכנית הלימודים מאידך. תודעה שמאפשרת גמישות וצמיחה מתמדת.

לייק

מיכל שהם שביב
17 במאי

קוני מילר מדברת על משמעות עמוקה ורחבה של פידגוגיה,על תפקיד המנחה/המורה ביצירת תנאים מיטיבים המקדמים תהליכי למידה בקרב תלמידים מסוגים שונים בעלי מאפיינים שונים.שלושת הנקודות העיקריות קשורות למשפט של הלמה על למידה בדרך הדארמה.לדבריו למידה מתרחשת דרך הקשבה ,הרהור ומדיטציה.אם מרחיבים ומעמיקים את שלושת המרכיבים הללו הרי לכול אדם יש את ערוצי הלמידה שלו ל״הקשבה״ ועל המורה/מנחה לוודא שגם בקבוצה תלמידים נחשפים לידע בדרכים מגוונות המותאמות להם, לגבי הירהור הכוונה היותר מעמיקה היא עידוד חשיבה ביקורתית ויצירת מרחבים פתוחים לחקירה ולהעלאת שאלות וספקות כלפי הידע המוצג וגם כאן על המורה/מנחה להיות יצירתי בדרכים בהם הוא יוצר מרחב חקירה כאלה,לגבי מדיטציה גם פה זהו מרחב מאד מגוון של אפשרויות שהמורה/מנחה פורש כאפשרות להטמיע ,ליצור אינטגרציה של הלימוד כחוויה הנטמעת לא רק…


לייק

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

תודה!

  • Youtube
  • Facebook

כתבו לנו

תודה לך! ניצור איתך קשר בהקדם

Let's keep in touch

Thank you. We'll contact you soon

Join the mailing list

Thanks for subscribing

  • Youtube
  • Facebook

اكتب لنا

شكرا لكم

bottom of page