הרהור מעמיק
- ornasr
- 16 במרץ
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 15 באפר׳
קראו את התסריט לדוגמה של הרהור מעמיק בעמוד 59 במדריך ההכשרה.
אנו מזמינים אותך לשתף, בתגובה לפוסט זה, בכל שאלה שיש לך בנוגע להרהור מעמיק.
אנו מזמינים אותך למצוא 2 אנשים איתם תוכל להתאמן בהנחיית הרהור מעמיק, באופן אישי או מקוון (למשל 2 חברים שלך, או משפחה או משתתפי הכשרה אחרים או מנחים מוסמכים של התוכנית). לאחר מכן, אנא מלאו 'גליון עבודה של חשיבה עצמית על הנחיה' ושתפו בתגובה לפוסט זה, את 3 הנקודות שלקחתם מהחוויה שלכם בהנחיית הרהור מעמיק.
תרגלתי הנחיה של הרהור מעמיק על המעלה "סבלנות" מהתמה הראשונה :
1.הרגשתי שעלי לעשות התאמות של ההנחיה להנחיית תרגול שאני ארגיש איתה בנוח. לא לכל ההנחיות התחברתי וזה עבר למי שהנחיתי.
2.חסר לי החלק האנליטי יותר בו ניתן להמחיש סיטואציות בצורה יותר קונקרטית כפי שמודגם בחוברת הראשונה.
3.עלי לתת יותר הפסקות בין הנחיה להנחיה, לאפשר את החקירה יותר בנחת, עם יותר העמקה.
ההנחיה איננה ממוקדת ולא עוזרת למשתתפים להעלות נושא אחד שרוצים לעבוד עליו אלא גורמת לפיזור.
הקצב של ההנחיה צריך להיות מותאם לקהל היעד. (אחד היה עם נסיון במדיטציה והעדיף לשהות ולהשתהות והשניה היתה חסרת נסיון וחסרת סבלנות והיתה צריכה קצב מהיר יותר). צריך לשים לב אם קבוצת המונחים הטרוגנית ולהתייחס לזה.
מונחים חסרי נסיון בחיבור, שיום ותאור חוויה סומטית צריכים לפעמים עזרה בהתחלה, ההנחיה נשמעת להם לא ברורה, אפשר להציע אופציות, לדוג: האם יש לזה טמפרטורה? האם זה חם? קר? פושר? האם יש חלקים שונים עם טמפרטורות שונות... לפעמים זה עוזר.
זה לא פשוט להנחות מדיטציה לאנשים שלא עושים אותה מתוך סקרנות או רצון אלא מתוך ריצוי או הכרח :-)
1. כיוון שכבר מנוסה בהעברת מדיטציות, שיניתי במקצת את הטקסט, שיהיה מאד מדוייק עבורי. היה לי חשוב להרגיש בנוח ולדבר בניסוחים בהם אני מאמינה, כיוון שאת זה אני משדרת... הרגשתי נוח מאד בהעברה, וזה ניכר בפידבק.
2. היה לי חדש ההנחיה הכמעט רציפה. בדרך כלל אני מעבירה פחות הנחיות. יחד עם זה נזכרתי אחרי, שבעבר כבר עשיתי משהו דומה, במספר השתלמויות במודל ששילב יצירת מנדלות. (מיינדלה).
3. ארצה לחקור את האפשרות להתייחס בהרהור המעמיק גם להיבטי הצל של המעלה.
1. לוודא שכל הנחיה מוגשת בצורה של הזמנה.
2. בתרגול הנחיית הרהור מעמיק על המעלה ״דיבור מיטיב״, הזמנתי את המשתתפות להרהר במקרה בהם חוו דיבור מיטיב, או גם את ההיפך – דיבור שאינו מיטיב. בשיחה שלאחר ההרהור, קיבלתי משוב שהמסר הזה היה מבלבל. המשתתפות בהרהור ציפו להזמנה לחשוב על המעלה כלשונה, מבלי לפתוח את האפשרות לשני ההיבטים שלה.
3. בתרגול הרהור מעמיק הבא – להרהר בהיבט אחד של המעלה.